fredag 13. mai 2016

Garmin 1-2-3-4- nei 5

Om det er meg eller Garmin sine pulsklokker som det er noe galt med vet jeg ikke, men det er en kjennsgjerning at siden jeg fikk min første Garmin Forerunner110 i januar 2012 så har klokkene blitt forbruksvare.

Første klokke fikk jeg som bursdagsgave på forskudd i januar 2012. Jeg hadde lagt bak meg mitt første løpeår. I starten uten noen form for registrering av kilometere, etterhvert med Endomondo og så kom Garmin i hus. Jeg digget min nye Garmin, masse! Men så røk en av knappene og klokka kunne ikke lenger sies å være vanntett, noe som var praktisk siden jeg løp i all slags vær. En hyggelig telefonsamtale til Garmin løste problemet. Send inn klokka og du får en ny. Og det var kjapp ekspedering. Ikke mange dagene etter at brev med klokka var sendt fikk jeg en helt ny maken klokke!! Som hadde samme svakhet. Hvor lenge den holdt husker jeg ikke eksakt, men knappen delte seg i to igjen og en ny telefon til Garmin og samme prosedyre. Klokke sendt med brev, ny klokke i retur, men denne gangen hadde de sendt meg en Forerunner 210, der knappene var annelerdes og sikkert mer solide for knappene har aldri delt seg igjen. Det har derimot klokkereima, som sitter fast i selve klokka. I 2014 skjedde dette første gang og ny telefon til Garmin. Nytt brev, men denne gangen kom ikke brevet fram i posten. Og uten sporing så var klokka tapt....dermed kunne ikke Garmin sende meg noen ny klokke heller og jeg endte opp med å kjøpe en ny, maken. Never change a winning team....tja... Jeg er veldig fornøyd med klokka mi tiltross for disse svakhetene og servicen hos Garmin er upåklagelig, ville jeg fått samme service hos noen av konkurrentene tru?

En natt sist uke skjedde det igjen, jeg våknet og da hadde klokkereimen delt seg. Denne gangen ble klokke sendt til Garmin, med sporing, og nå er ny klokke, min 5., på vei hjem til meg, jeg regner faktisk med at den kommer allerede i dag, jeg! LYKKE!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv